Paavo Väyrynen www.paavovayrynen.fi

Avoin kirje Sixten Korkmanille ja Roger Wessmanille

Olette luoneet julkisuudessa kauhukuvia siitä, mihin Suomen irrottautuminen euroalueesta saattaisi johtaa.

Korkman on puhunut "helvettikustannuksista" kansalaisille ja "juristien paratiisista". Wessman on arvioinut, että euroero maksaisi 200 miljardia euroa.

Toivon, että tutustutte oheiseen artikkeliini ja kerrotte sen valossa, mitä nuo esittämänne kustannukset kuvailemassani vaihtoehdossa olisivat.

Linkki blogikirjoitukseeni Helvetti vai paratiisi?

Paavo Väyrynen

Piditkö tästä kirjoituksesta? Näytä se!

9Suosittele

9 käyttäjää suosittelee tätä kirjoitusta. - Näytä suosittelijat

NäytäPiilota kommentit (11 kommenttia)

Käyttäjän rutanen1965 kuva
Jari Rutanen

Hallittu siirtyminen takaisin EMU:un ja kansallisiin valuuttoihin ei liene kohtalokkaan kallista kenellekkään osapuolelle.

Käyttäjän HansKotkavuori kuva
Hans Kotkavuori

Mielenkiintoista seurata vastaavatko Korkman ja Wessman. Ja mitä he vastaavat.

Käyttäjän MikkoKotiranta kuva
Mikko Kotiranta

Väyrynen harhauttaa otsikollaan. Teksti ei ole avoin kirje vaan kehoitus lukemaan Väyrysen blogiteksti. Teksti on tyypillistä Väyrystä: Erotaan eurosta, mikään ei voi mennä vikaan, kaikki muuttuu paremmaksi (vienti vetää, työpaikat lisääntyvät ja kansa vaurastuu) ja mikä parasta, Paavo on taas ollut oikeassa!

Käyttäjän Granu kuva
Arto Granlund

Suomen vienti lähtee vetämään silloin, kun meillä on tuotteita joista maailmalla on kysyntää, taikatempuilla, joillainen devalvaatio on, on vientiteollisuudelle pitkän päälle "kuolemansuudelma"

Käyttäjän PauliJuhaniPitknen kuva
Pauli Pitkänen

Suomen hyvinvointi on rakennettu 1920-luvulta 1990-luvulle "kuolemansuudelmilla."

Käyttäjän motittaja kuva
Tauno Halkomäki

Ja kuolemansuudelman on aina antanut ay-liike. Devalvoinneilla saatu kilpailuetu on aina hetken päästä ulosmitattu lakkouhkauksin.

Käyttäjän erlandsalo kuva
Erland Salo

Paavo Väyrynen on edelleen oikeassa. Kuunnelkaa häntä ja kuulkaa.

Käyttäjän hilkkalaronia kuva
Hilkka Laronia

Mitenkähän Kortman tosiaan kehtaaki jatkaa kauhujuttujhaan, kuten Puheradiossa uusintoinaki tullu jutustelu, jossa se sannoo, ettei eruosta voi luopua. Kuinka niin viisas ja laajakatseinen mies voi sanoa kuitenki niin, ikkäänkuin loppusilauksena omille jutuilleen, pyyhkiä omakki juttunsa alas pöyältä. Aivan epäloogista puhhuu ja kirjottaa se Korkman.

Käyttäjän HansKotkavuori kuva
Hans Kotkavuori

Odotamme edelleen Korkmanin kommenttia.

Käyttäjän karifa kuva
Kari Fagerström

Wesman "Demokraattisessa yhteiskunnassa on vaikea nähdä, että euroero voisi toteutua tällä tavalla. Valmisteluja tuskin voitaisiin pitää salassa. On myös vaikea nähdä, että hallitus voisi tuoda ehdotuksen eurosta eroamisesta eduskuntaan ilman että puolueissa ensin olisi käyty keskustelua asiasta, ja nykyisiä kautta linjan eurojäsenyyttä puoltavia kantoja muutettu. Päätös euroerosta olisi siten vääjäämättä joko vuosikausia kestävä prosessi tai syvässä talouskriisissä pakkoraossa tehty hätäratkaisu."
Niin hyvin muistamme kuinka kauan sitä devalvaatiota 90-luvulla valmisteltiin...

Toimituksen poiminnat

Tämän blogin suosituimmat kirjoitukset