*

Paavo Väyrynen www.paavovayrynen.fi

Uutispimentoa ja valeuutisia

Nyt on tasan kuukausi siihen, kun presidentinvaalien kannattajakortit on viimeistään luovutettava oikeusministeriölle.

Kun annoin suostumuksen korttien keräämiseen, lähtökohtana oli, ettei minun olisi tarvinnut itse siihen osallistua. Syksyn tultua olen kuitenkin tukenut keräystä osallistumalla muutamiin tapahtumiin. Perjantaina olin mukana Joensuun markkinoilla, lauantaina Juankosken ja Mikkelin markkinoilla.

Korttien kokoaminen on ollut yllättävän työlästä. Verkostoon kuuluu vain muutamia kymmeniä kerääjiä. Lisäksi kortteja on toimitettu pyynnöstä usealle sadalle henkilölle.

Raaka totuus on, että kannattajani ovat saaneet toistaiseksi kokoon vain vajaat kymmenen tuhatta kannattajakorttia. Jäljellä oleva aika ei riitä siihen, että kortit saataisiin kerätyksi äänestäjiä henkilökohtaisesti tapaamalla. Tästä syystä pyrimme keräämään niitä myös postin välityksellä.

Niinpä huomisessa Maaseudun Tulevaisuus -lehdessä julkaistaan liite, jossa on kaksi kannattajakorttia. Toivomme, että mahdollisimman moni lehden lukija täyttää kortteja ja lähettää niitä kampanjapäällikölle.

Liitteessä julkaistavassa haastattelussa rinnastan tammi-helmikuun vaalit vuoden 1937 vaaleihin. Niissä silloinen maalle vahingollinen oikeistosuuntaus katkesi, kun Kyösti Kallio valittiin sosialidemokraattien tuella tasavallan presidentiksi. (http://www.paavopresidentiksi.fi/File/va_yrynen-tabloid-4sivua.pdf?591021)     

Korttien keräämistä on vaikeuttanut se, että olen joutunut aikamoiseen uutispimentoon. Kaikkein uutisarvoisimmatkaan kannanottoni eivät ole ylittäneet uutiskynnystä.

Vuoden 2014 Tubecon-tapahtumassa sain erityismaininnan kevään eurovaalien videoblogeistani. Viime päivinä julkaisemani videot (https://www.youtube.com/watch?v=RfwRGSeqFOY, https://www.youtube.com/watch?v=qnm6aj5RmJU https://www.youtube.com/watch?v=G0hXhqDRN0E https://www.youtube.com/watch?v=fg-DeJQy23M https://www.youtube.com/watch?v=5QdIbUAB9j8&t=27s https://www.youtube.com/watch?v=CBHF9zMvJKM ) ovat jääneet julkisuudessa kokonaan pimentoon. Samoin on käynyt aikaisemmissa vaaleissa laajaa huomiota ja suosiota saavuttaneille kampanjatuotteilleni, mukeille ja kirjoille.

Tähän hiljaisuuteen näyttää vaikuttavan se, että kaikkien muiden ehdokkaiden kannattajat toivovat, että en olisi vaaleissa mukana - että jotenkin lakkaisin olemasta.

Kaikki tietävät, että olen Sauli Niinistön ohella vahvin ehdokas vaalin toiselle kierrokselle ja ainoa ehdokas, jolla on mahdollisuudet voittaa hänet.

Lisäksi kaikki ehdokkaat haluaisivat välttyä ottamasta kantaa moniin asiakysymyksiin, jotka olen nostanut jo ennakkoon esille.

  • Miksi EU pyritään muuttamaan sotilasliitoksi, joka olisi Naton eurooppalainen pilari?
  • Miksi kansalaisaloite Suomen jäsenyydestä euroalueessa haudattiin perustuslakivaliokuntaan?
  • Miksi Suomi ei syksyllä 2015 palauttanut rajatarkastuksia kuten Itävalta ja Saksa olivat jo tehneet ja muut Pohjoismaat tekivät myöhemmin? Miksi Suomi ei ole niitä vieläkään palauttanut?
  • Miksi YK:ssa hyväksyttyjä kestävän kehityksen periaatteita rikotaan räikeästi Suomen sisäpolitiikassa?

Näiden kysymysten tulee olla vaalikeskustelujen ytimessä. Kaikissa näissä asioissa kaikki muut ehdokkaat joutuvat altavastaajan asemaan.

Samaan aikaan kun olen joutunut uutiskatveeseen, vastavoimat ovat ryhtyneet häiritsemään kannattajakorttien keräämistä.  

Sosiaalisessa mediassa on levitetty tehokkaasti ”uutista”, että kannattaisin tavoitteita, joita George Soroksen väitetään ajavan: maahanmuuton lisäämistä, samaa sukupuolta olevien avioliittoja, Ukrainan integroimista EU:iin ja Venäjän vastustamista.

Kaikkien pitäisi tietää, että olen ajanut maahanmuuton patoamista tiukemmin kuin kukaan muu ja että olen vastustanut samaa sukupuolta olevien avioliittoja. Kaikkien pitäisi tietää, että olen arvostellut EU:n ja Naton Ukraina-politiikkaa. Kaikkien pitäisi tietää, että minun väitetään suhtautuvan liiankin ymmärtäväisesti Venäjään.       

Sorokseen liittyvät valheelliset väitteet perustuvat Euroopan parlamentin vaalikauden alussa laaditun esitteen (https://legacy.gscdn.nl/archives/images/soroskooptbrussel.pdf ) tahalliseen vääristelyyn. Siinähän on vain lueteltu niitä Euroopan parlamentin  jäseniä, jotka valiokuntajäsenyyksiensä vuoksi käsittelevät kansainväliseen yhteistyöhön liittyviä kysymyksiä. Olen mukana listauksessa sen vuoksi, että olen kehitysvaliokunnan varapuheenjohtaja ja ulkoasiainvaliokunnan varajäsen. Listassa on lisäkseni kuusi muuta suomalaista europarlamentaarikkoa.

Tuohon pari vuotta vanhaan esitteeseen perustuvia valheellisia väitteitä on esitetty usein jo aikaisemminkin. Jostakin syytä ne on lämmitetty uudelleen juuri nyt. Asialla on verkkosivusto theduran.com, joka on tunnettu oikeistolaisista sympatioistaan ja taipumuksestaan tuottaa ns. valeuutisia. On yllättävää, että monet yleensä arvostelukykyisetkin henkilöt ovat langenneet tähän ansaan.   

Tässä vaikeassa mediaympäristössä kannattajakorttien keräämistä on sinnikkäästi jatkettava. On saatava aikaan todelliset presidentinvaalit.            

Piditkö tästä kirjoituksesta? Näytä se!

13Suosittele

13 käyttäjää suosittelee tätä kirjoitusta. - Näytä suosittelijat

NäytäPiilota kommentit (69 kommenttia)

Käyttäjän seppohautaaho kuva
Seppo Hauta-aho

Kannattajakortin Paavon presidenttiehdokkuden varmistamiseksi voit tulostaa: http://www.paavopresidentiksi.fi/File/kannattajako...

Käyttäjän seijalund kuva
Seija Nylund

Ilman muuta, Väyrysen mainosmateriaalistakaan ei ole kirjoitettu.

Konkaripoliitikko olisi halunnut huomiota muun muassa Youtube-palvelussa julkaistuille videoilleen sekä mukeilleen ja kirjoilleen.

http://www.maaseuduntulevaisuus.fi/politiikka/arti...

Käyttäjän ilkkaluoma kuva
Ilkka Luoma

Oletko käynyt kuuntelemassa Paavoa - livenä, mahdollisesti jopa vaihtanut muutaman sanan? Moni yllättyy kasvokkain olon jälkeen - yllättyy juuri positiivisesti :)

Käyttäjän seijalund kuva
Seija Nylund Vastaus kommenttiin #49

En, kuten ei valtaosa äänioikeutetuista, joita oli viime kerralla 4 402 622. Niin että jos Väyrynen saa kannattajakorttinsa kokoon niin työtä on edessä jos aikoo olla kasvokkain, eikä ole suinkaan varmaa kuinka moni yllättyisi positiivisesti, jos ollenkaan.

Käyttäjän HannuValjakka kuva
Hannu Valjakka

Mulla ois yks oikein hyvä kysymys..ja oikein hyvä vastauskin..ellei peräti se ainoa ja sataprosenttisen oikea...haluaako suomen kansa Paavo Väyrysestä presidentin itselleen ?? .. ei halua,ei.

Käyttäjän ilkkaluoma kuva
Ilkka Luoma

Edellisellä kerralla noin puoli miljoonaa :)

Käyttäjän kainiemelainen kuva
Kai Niemeläinen

Neljästä miljoonasta äänioikeutetusta se on kovin vähän. Mutta lykkyö pyttyyn, pojat! Ensin niiden 20 000 kannattajakortin kanssa. Jos kannattajia olisi tuo puoli miljoonaa, tarvittavat kortit ovat varmaan jo tänään matkalla Paavon kotipesään.

Eero Mattila

Hyvä juttu, että tulee lisää vaihtoehtoja, vaikkakin tässä yhden totuuden maassa on todella vaikea keskustella tai avata keskustelua yhtään mistään. Suomen poliittinen kulttuuri suosii kabinettipolitiikkaa ja luottotoimittajat toimivat sen takuumiehinä ettei vaihtoehtoisista keskustelunavauksista nosteta uutisaiheita.
- Ikävä kyllä valtamedia keskittyy vallassa olevien valtakeskittymien tukemiseen eikä vaihtoehtojen esille tuomiseen = tästä seurauksena Suomessa on aina vain "yksi" vaihtoehto tarjolla, eikä älyllistä keskustelua synny.
- Yhä suurempi osa vaihtoehdottomista poliittisista avauksista tulee maamme rajojen ulkopuolelta ja voimassa oleva hallitus toimii vain toimeenpanoelimenä. Mitään kansalaiskeskustelua - kansanäänestyksestä puhumattakaan ei tarkoituksella organisoida.

- Esimerkkejä yhden totuuden läpilyönneistä: EU-jäsenäänestys, EMU- jäsenyys, sotilaallinen yhteistyö, EU-politiikka, maahanmuutto- ja turvapaikkapolitiikka, naisten alempi tuntipalkka.... lista on loputon.

Käyttäjän viljoh9 kuva
Viljo Heinonen

Väyrynen ei pääse edes ehdokkaksi saati, että kilpailisi millään tavoin pääsystä presidentinvaalien toiselle kierrokselle. Laiskaksikin on käynyt. On jättänyt ehdokaskorttien keräämisen lähes olemattomalla kannattajakunnalleen. Hän tosisaan ehdokkaaksi haluakaan, kunhan vähän mediamyllyä pyörittää.

Käyttäjän JiriNieminen kuva
Jiri Nieminen

”Kaikki tietävät, että olen Sauli Niinistön ohella vahvin ehdokas vaalin toiselle kierrokselle ja ainoa ehdokas, jolla on mahdollisuudet voittaa hänet.” XD

Ps. Mitä vikaa Soroksessa?

Käyttäjän valpperi kuva
petteri ritala

Hei, hei Paavo, olihan tämä nyt kyllä kaikilla tiedossa, että aika on ajanut ohi, ja on syytä siirtyä lopullisesti näyttämötaiteen pariin.

Käyttäjän AriPesonen1 kuva
Ari Pesonen

Juuri näin!

Samat sanat voi sanoa myös SDP:n ainoalle ulkopoliittiselle toivolle, siis Erkki Tuomiojalle.

Fakta on vaan se, etteivät useimmat 70-vuotiaat suomalaispoliitikot enää osaa uudistaa ajatusmaailmaansa tämän ajan vaatimuksiin vaan toistavat sitä samaa, mitä Neuvostoliitto ja Suomen sisäsiittoinen YYA-aika on heille aikanaan opettanut.

Käyttäjän ilkkaluoma kuva
Ilkka Luoma

Oletko Ari ollut keskusteluissa suoraan Paavon kanssa - ehkä livenä kuuntelemassa jotain puhetta? Moni heittelee mielipiteitä - näkemättä ja kokematta sillä ainoalla oikealla tavalla - face to face ..., mutta mielipiteet ovat kaikin osin toki sallittuja.

Käyttäjän kainiemelainen kuva
Kai Niemeläinen Vastaus kommenttiin #51

Kuinka pitkään Paavon kanssa pitää jutella, että tulee vakuuttuneeksi?

Jos sovitaan vaikkapa minuutti. Kannattajakortteja puuttuu 10 000. 10 000 minuuttia tekee 167 tuntia. Kun Paavo jutustelee 7,5 tuntia päivässä minuutin jokaiselle 10 000 ihmiselle, Paavolta kuluu vain 22 päivää, että kortit on kasassa. Aikaa on jäljellä kuukausi. Hyvin ehtii!

Tsemppiä Paavo! Kyllä nuori mies jaksaa loppurypistyksen! Ilkka kellottanee, ettei kukaan käytä yliaikaa ja pitää jonosta kirjaa ettei joku tolvana kierrä jonoon uudelleen odottamaan toista minuuttiaan Paavon seurassa.

Käyttäjän heke kuva
Heikki Paananen

Päinvastoin. Pitäisi laatia sääntö, että liian nuori ei voi olla presidentti.

Paasikivi oli 75-v.

Viisaus kasvaa iän myötä. Arvostettu kommentoija Ritala on varmasti samaa mieltä.

Siinä vaiheessa, kun katse kääntyy oman poliittisen edun tavoittelusta yhteiskunnalisen edun ajamiseen, on henkilöllä mahdollisuus valtiomiehen arvoon. MEP Väyrynen on valtiomies.

Kepun suurin virhe oli laittaa MEP Väyrynen syrjään - nykyisen hallituksen suosio (paremminkin sen puute) olkoon elävä todiste siitä.

Käyttäjän KristianSheikkiLaakso kuva
Kristian Sheikki Laakso

ARVOSTETTU komentoija Ritala...... Nyt tuli kahvit näytölle :)

Käyttäjän heke kuva
Heikki Paananen Vastaus kommenttiin #27

Olen suositeltavan harvoin samaa mieltä kommentoija Ritalan kommenteissaan esittämistä asioista, mutta se ei vähennä milään tavalla hänen kommenttiensa arvoa - päinvastoin, erimielisyys on välttämätön elementti ja US:n rikkaus.

Toivottavasti näyttösi on ok :)

Käyttäjän KristianSheikkiLaakso kuva
Kristian Sheikki Laakso Vastaus kommenttiin #29

Täällä on monta komentoijaa ja blogistia jotka on suurimmalta osin kanssani eri mieltä, mutta silti heitä arvostan.
Arvostus ei kävele käsi kädessä sen kanssa onko kommentoija samaa mieltä vai ei. Kyllä arvostus tulee objektiivisesta ja järkevistä kommentoinnista. Ritalahan on yhden asian kommentoija, ja se asia on Persujen haukkuminen.

Käyttäjän kainiemelainen kuva
Kai Niemeläinen

Kunnioitetaan Ritala, näyttämötaiteilijoitakin sen verran, että puhutaan vaan vaikkapa Keminmaan kesäteatterista. Näyttämötaiteesta puhuminen rinnastaa Paavon näyttelijään (tai ohjaajaan). Tuollainen rinnastaminen on teatteriammattilaisen aliarvostamista.

Mutta yhtä kaikki, olen Ritala, kanssasi samaa mieltä. Paavon parasta ennen -päiväys politiikan näyttämöllä meni vuosikymmen sitten.

Pyrkyryydestä Paavolle voitaisiin antaa erillinen ja ainutkertainen Presidenttineuvos -arvonimi. Jos lupaa, ettei enää pyri.

Käyttäjän JuhaniKleemola kuva
Juhani Kleemola

Niin. On syitä ja on seurauksia.

Ei liene epäselvää, että Paavo Väyrynen on ollut niin sanottu vastarannan kiiski keskustapuolueessa jo Esko Ahon päiviltä saakka. Ja tätä linjaa Paavo Väyrynen on tinkimättömästi vetänyt liki kolmenkymmenen vuoden ajan.

Tällä on seurauksensa. Paavo Väyrynen ei ole kovinkaan suosittu hahmo keskustapuolueen päättäjien riveissä, koska Paavo Väyryseltä puuttuu yksi keskeinen ominaisuus: kyky tehdä yhteistyötä.

Jos nyt ajan ratasta väännettäisiin takaisin vuoteen 1990, ja Paavo Väyrynen olisi osoittanut ylipäänsä valtiomiesmäisiä kykyjä yhteistyöhön, rikkomisen sijaan, olisi Paavo Väyrynen ollut jo aika päiviä presidenttiehdokkaana ja kenties myös Tasavallan Presidentti.

Peili on hyödyllinen laite myös muuhunkin kuin parranajoon.

Käyttäjän kainiemelainen kuva
Kai Niemeläinen

Paavo on ollut tuohon virkaan tyrkyllä vuosina 1988, 1994, 2012 ja nyt tyrkyllä ehdokkaaksi vuonna 2018. Ei Paavosta ollut presidentiksi ennen tuota vuotta 1990 eikä näköjään sen jälkeenkään.

Tai no, Paavosta olisi toki ollut, muttei kansa olisi sellaista kestänyt silloinkaan.

Käyttäjän TeppoSyvril kuva
Teppo Syvärilä

Ihmettelen kannattaja korttien keruun vaikeutta, koska omien puheittesi mukaan olet kansansuosikki.

Käyttäjän VesaLevonen kuva
Vesa Levonen

Yli kymmenen tuhannen kannattajakortin kerääminen kuukaudessa ei ole helppoa, kun Sauli Niinistö keräsi reilut 156 000 korttia eli puhdisti ns. pöydän tyhjäksi. Tosin löytyyhän meillä Suomessa äänestäjäpotentiaalia moninkerroin, mutta ihmiset ovat nykyiseen poliittiseen menoon ja huonoon moraaliin jo sen verran kyllästyneitä, että haluttomuus ottaa osaa poliittiseen kampanjaan voi johtua siitäkin. Olen sitä mieltä, että Paavo toisi värikkyyttä presidentinvaaleihin mukaan, vaikka monen mielestä kiistelty persoona olisikin. Paavo on todellinen haastaja, jos saa kortit kasaan ajoissa. Onnea kampanjointiin kannattajakorttien puolesta.

Käyttäjän MikaRiik kuva
Mika Riikonen

Väyrysen kannatus on kannattajakorttien perusteella arvioituna samalla tasolla kuin SiTu:n?

Käyttäjän VesaLevonen kuva
Vesa Levonen

Tarkoittaako se silloin sitä, että yksi Väyrynen vastaa koko SiTu:a? awink awink

Käyttäjän allsynergy kuva
Rami Ovaskainen

Siihen ei kyllä paljoa tarvita...

Käyttäjän seppokalevi kuva
Seppo Turunen

Valitettavasti pitkä ja näkyvä poliittinen ura syö kannattajakortteja. Lienee selvää, että se kuva mikä hyvin laajalle joukolle on Väyrysestä muodostunut noin 50 vuoden aikana, ei muutu hetkessä. Sen kanssa on nyt sitten vaan elettävä noyrästi. Eino Leinon sanoin "toivoton taisto - taivaan valtoja vastaan".

Käyttäjän Jukka Konttinen kuva
Jukka Konttinen

Näillä mediapeli-väitteillä taitaa mennä loputkin mahdollisuudet. Paavolle pitäisi hankkia peili, josta syyllistä katsoa.

Käyttäjän kainiemelainen kuva
Kai Niemeläinen

Hevosmiesten uutistoimistosta kertovat, että Paavon eteisen peilinkehyksiin on teipattuna päivän Hesari. Näin Paavo varmistaa, että kyllä se syyllinen sieltäkin löytyy.

Käyttäjän TomiVaalisto kuva
Tomi Vaalisto

Paavo Väyrynen on kiistatta Suomen tunnetuimpia poliitikkoja ja hänen halunsa osallistua 2018 presidentinvaaleihin tiedetään laajalti.
Kannattajakortin saa tulostettua helposti netistä ja siinä on jo postimaksukin maksettu etukäteen.

Jos niitä kannattajakortteja ei kuitenkaan kerry niin kannatusta ei taida vain olla.

Käyttäjän jussiosmola kuva
Matti Jussi Korhonen

Kehoitin juurin, täällä niin viisaasti neuvovien ohjetta noudattaen, itseäni katsomaan peiliin. Ei hyvältä näyttänyt.
Paavo Väyryseen verrattuna vaatimatonta on ollut elämäni. Suosittelen samaa kommentoijilla - peiliä. Paavo sentään on tehnyt jotain ja vielä tekee.
Asioista voisi olla perustellen erimieltä, menemättä henkilökohtaiseen nälvimiseen. Se tuoksahtaa...

Lähetin kortin. Syy: haluaisin saada vastinettan tv-verolleni ja kunnollisen keskustelun aikaiseksi pressan vaaleihin - vaihteluan tv:n nykyisille ei katsottaville käkätysohjelmille.
Tosin taidan olla silloin muilla mailla. Siitä huolimatta - menestystä Paavolle.

P.S. Kyllä Väyrynen on aivan oikeassa mediapelin suhteen - tosin on siinä ollut joskus omaakin syytä. Noin se vain menee. Neljännellä valtiomahdilla on valtaa ja sitä käytetään; toisia nostetaan, toisien näkyvyttää sumennetaan sumeilematta. Mediapeliä.

Käyttäjän ilkkasiren62 kuva
Ilkka Sirén

Löytyisikö syy heikkoon kannatukseen siitä, että Väyrysen viesti on mennyt perille?

"Kaikkien pitäisi tietää, että olen arvostellut EU:n ja Naton Ukraina-politiikkaa. Kaikkien pitäisi tietää, että minun väitetään suhtautuvan liiankin ymmärtäväisesti Venäjään. "

Käyttäjän 1203pl kuva
Pekka Lukkala

Ei tähän blogiin kannata kommentteja kirjoittaa. Blogisti ainoastaan julistaa besserwisserismiään, eikä osallistu keskusteluun millään lailla. Eikä edes lue kommentteja.

Käyttäjän seppohautaaho kuva
Seppo Hauta-aho

Minä olen taas sitä mieltä, että kommentteja kannattaa kirjoittaa. Kansalaiskeskustelu on aina hyvä asia.

Käyttäjän 1203pl kuva
Pekka Lukkala

Eli sinä ilmeisesti pidät narsistista julistamista "kansalaiskueskusteluna?

Käyttäjän seppohautaaho kuva
Seppo Hauta-aho Vastaus kommenttiin #21

Ymmärrän hyvin Paavoa, hänellä on monta rautaa tulessa. On kuitenkin hyvä, että Paavo tuo esille kannanottojaan ja että niistä on mahdollisuus avoimesti keskustella.

Käyttäjän vilenin kuva
Aimo Remes Vastaus kommenttiin #22

Paavoon harva suhtautuu penseästi, Paavalia lainaten.

Käyttäjän Pekka Toivonen kuva
Pekka Toivonen

Erikoista kylläkin, Paavo Väyrynen itse ei näytä vaivautuvan yhteenkään kommenttiin tässä US:n Puheenvuoron "kansalaiskeskustelussa".

No, onhan sekin häneltä eräänlainen kannanotto ja osoittaa uutispimennon ainakin tässä mediassa johtuvan aivan omasta syystä.

P.S. Blogikirjoitukseen onkin syytä näissä olosuhteissa suhtautua kuin valeuutiseen.

Käyttäjän AnneMikkola kuva
Anne Mikkola Vastaus kommenttiin #26

Olisihan se kova juttu, jos Paavo itse vaivautuisi keskusteluun, mutta harvemminhan ne poliitikot kuitenkaan sitä tekevät.

Tietysti voi pallon varmaan heittää kommentoijille itselleenkin. Onko minkä tasoista keskustelua mielestänne?

Käyttäjän Jukka Konttinen kuva
Jukka Konttinen

Kopioi tekstit tänne omalta nettisivullaan.

Käyttäjän ilkkaluoma kuva
Ilkka Luoma

.
Paavo tuo valiintumisensa jälkee tasapainoa, sillä Suomi ja me suomalaiset olemme erikoisasemassa täällä idän ja lännen vedenjakajalla. Vedenjakajalta on osattava ulkopolitiikkaa ja sen käyttö on yksi jäljelle jääneistä ominaisuuksista, mihin presidentin arvomerkit riittävät.

Mutta ensin pitää Paavon päästä itse presidentin vaaleihin 2018. Nuo reilu 20.000 korttia pitää saada kasaan - vetoankin suomalaisiin - tehdään kansanliike ja luodaan jännittävä toinen kierros, jossa todellinen osaaminen kohtaavat:

Väyrynen - Niinistö,

näin saamme kiintoisan keskustelun - kipakasti, osaavasti ja asiantuntemuksella, sillä ajat, jossa nyt elämme - eivät ole helpoimpia. Nyt on osattava katsoa herkällä silmällä itään ja länteen sekä tehdä oikeita päätöksiä.

Kansakunta ansaitsee sen parhaan valinnan - täytetään kortteja, tehdään niitä riittävästi ja varmennetaan se meille tärkein - toinen kierros, jossa kansa jälleen valitsee esimerkin ja taitavan neuvottelijan, jolla on herkkä vaisto kaikkiin ilmansuuuntiin.

Jälleen kansa päättää - täyttä kansanvaltaa - päätös on sinunkin käsissä!

.

Käyttäjän tapiomakelainen kuva
Tapio Mäkeläinen

Suomen kansa on jo kolme kertaa ilmaissut ettei se halua tätä viime vuosituhannen kaveria presidentiksi. Tarvitaanko tosiaan kerta vielä ? Säälittävää.

Käyttäjän ilkkaluoma kuva
Ilkka Luoma

Paavo sai viime kerralla noin puoli miljoonaa ääntä - ensimmäisellä kierroksella - joka oli paljon. Eipä jossitella, mutta toisella kierroksella S.Niinistö olisi ollut paljon enemmän tiukoilla, juuri Paavon kanssa -

Käyttäjän HarriRautiainen kuva
Harri Rautiainen
    "Paavo sai viime kerralla noin puoli miljoonaa ääntä.."

Ja nyt ei edes 20.000 kannattajakorttia!

Käyttäjän ilkkaluoma kuva
Ilkka Luoma Vastaus kommenttiin #33

Eipäs heitellä kirveitä kaivoon - aikaa on jäljellä ja suomalaiset heräävät haluamaan todelliset presidentinvaalit :) Paavo tarvitaan juuri noihin todellisiin vaaleihin! ...

Käyttäjän ManuKorkman kuva
Manu Korkman Vastaus kommenttiin #34

Eipä näytä Paavo ja Paavon linja herättävän kannatusta. Vedenjakajalla Suomen kansa valitsee läntisen vaihtoehdon, niin Liisa kuin Erkkikin.

Käyttäjän ilkkaluoma kuva
Ilkka Luoma Vastaus kommenttiin #36

Paavo on ainoa vakavasti otettava poliitikko, joka sanoo käsittääkseni selvän ja kirkkaan "ei Natolle" - lännen sotakoneelle, joka käy nytkin taisteluita afganistanissa, jossa Suomikin on jo sodan osapuoli!

Käyttäjän JuhoJoensuu kuva
Juho Joensuu

Silloin Paavo sai keskustalaisten äänet. Keskustan kannattajat ovat hyvin lojaaleja omilleen. Joten kyllä Vanhasella on mahdollisuudet kakkossijaan, vaikka Haavisto on kieltämättä kova vastus.

Käyttäjän seijalund kuva
Seija Nylund

Kuukausi sitten julkaistussa mielipidekyselyssä Väyrysen kannatus oli 1 %.

http://www.iltalehti.fi/politiikka/201710132200460...

Käyttäjän ilkkaluoma kuva
Ilkka Luoma Vastaus kommenttiin #46

Miten kannattaa henkilöä, joka ei ollut eikä vielä ole - ehdokas?

Käyttäjän Pekka Toivonen kuva
Pekka Toivonen

Olisikohan tällä kerralla ollut Vuokko Väyrysen vuoro yrittää ?

Käyttäjän HarriRautiainen kuva
Harri Rautiainen
Käyttäjän ilkkaluoma kuva
Ilkka Luoma

[2012]

Väyrysen sujuvuus jyrää, ja se ärsyttää

Kansa kysyy kolmea asiaa. Nuo kysymykset ovat: Kanta Natoon, kanta Euroopan unioniin ja eurokriisiin. Vain yhdellä on kaikkiin selvä vastaus. Paavo Väyrynen sanoo Natolle ainoana täyden ein - Kansa tykkää. Paavolla on myös selvä vastaus euroon ja EU:hun. Kyllä kansa kysyy ja tietää muutakin.

Paavo kävi yksin täysillä taistelua eduskunnassa Europan yhteisöön liittymistä vastaan - jo silloin, kun Timo Soini oli peruskoulussa. Paavo punoi juonia presidentti Urho Kekkosen kanssa jo silloin, kun Sauli Niinistöä ei näkynyt politiikassa. Paavo on edelleen loistavassa kunnossa - kaikista muista ei saata voida sanoa ehkä samaa.

...
Paavo on enemmän Urho Kekkosen mies, kuin Soini konsanaan. Väyrynen on enemmän EU-vastainen kuin Timo milloinkaan. Paavo Keminmaalta on enemmän suomalaisen luonteen perikuva kuin Pekka Haavisto alkuunkaan. Väyrynen kantaa Kekkosen perintöä - tapahtuiko Keskustalta suuri virhe, kun valitsivat Lahdessa Kiviniemen puheenjohtajaksi Paavon sijasta?

Jatkuu ~ http://ilkkaluoma.blogspot.fi/2012/03/vayrysen-suj... -

.

Ensio Mäntysalo

Se, miksi kannattajakortteja ei ole tähän hetkeen saakka saatu enempää, johtuu pelkästään siitä, että korttien kerääjiä on niin mitätön määrä. Se ei kerro Paavon kannatuksesta mitään. Paras yksittäinen kerääjämme on kerännyt yksin kortteja jo reilusti toista tuhatta! Itsellänikin reilun kuukauden saldo on n. puolet siitä. Eli Paavon kannatus on suurta ihmisten keskuudessa. Mikäli kerääjiä olisi ollut nykyisen muutaman kerääjän sijaan se 17.000, minkä luvun Niinistön kampanjaväki on antanut omista kerääjistään, niin laskekaapa, mikä korttimäärä Paavolla olisi. Se olisi taatusti yli Niinistön korttimäärän. Tämä on faktaa ja siitä on turha saivarrella.

Käyttäjän erkkilaitinen kuva
Erkki Laitinen

Onpa asia-argumentit hukassa muutamaa poikkeusta lukuun ottamatta. Jokainen osaa paskanheiton, mutta asiasta puhuminen onkin eri juttu.

Käyttäjän ilkkaluoma kuva
Ilkka Luoma

Paavo Väyrynen on itsenäisyysmies, joka haluaa Suomelle oman omista asioista päätösvallan takaisin, omiin käsiin - Nyt emme ole enää itsenäisiä.

Itsenäisyytemme huippukohta oli ETYK 1975, kun pr. Kekkosen kokouspuheenjohtajanuija kopsahti kokouksen päätteeksi pöytään - olimme vihdoin tunnustettuja puolueettomuudesta, ja liittoutumattomuudesta, niin idästä kuin lännestä. Noiden aikojen itsenäisyydestä on nyt vain muisto jäljellä.

...

PERJANTAINA, HEINÄKUUTA 17, 2015

Itsenäisyysmies – Paavo Väyrynen

(Europarlamentaarikko, toistaiseksi Keskustan Paavo Väyrynen tekaisi kansalaisaloitteen 1] – ensimmäisenä meppinä, hyvin kansallisesti eurooppalaisesta aiheesta – kansalaisaloite eurosta ja siihen liittyvästä kansanäänestyksestä)

[ … lappilaiset ja monet, monet muutkin ”Erkit ja Liisat” vannovat Väyrysen nimeen – onhan hänellä se kuuluisa presidentti Kekkosen mantteli päällään. Kansalaiset ovat usein arvuutelleet, mitä Urho Kaleva Kekkonen 2] oppipojalleen neuvoi ja opasti. Oli selvää, että nukuttujen öidenkin jälkeen Kekkonen olisi halunnut Paavosta seuraajansa …, ja tämän tietävät myös syvät arkikansalaistemme rivit … ]

Paavo Väyrynen on ikiliikkuja. Tuleva presidentinvaalien ehdokas, jo monennenko kerran. Aika monen, ja yrittämisellä on tämä kansakuntamme ennenkin menestynyt ja tältäkin osin Paavo vielä korjaa sen eniten tavoittelemansa palkinnon kotiin. Paavo on itsenäisyysmies – suurin kirjaimin.

Jatkuu linkin ~ http://ilkkaluoma.blogspot.fi/2015/07/itsenaisyysm... - alta.

...

Käyttäjän ilkkaluoma kuva
Ilkka Luoma

907 Facebook jakoa, näinkö tehdään jakoennätys?

Käyttäjän JanneSalonen11 kuva
Janne Salonen

Kohtahan se on jo isompi kuin allekirjoitettujen kannattajakorttien määrä.

Käyttäjän ilkkaluoma kuva
Ilkka Luoma

Nyt jo yli 1000 ... ;) Kansa on liikkeellä! Eikö?

Käyttäjän ManuKorkman kuva
Manu Korkman Vastaus kommenttiin #53

Tällä Paavon blogilla on 12 suosittelijaa, aivan sama määrä kuin Jeesuksella oli apostoleita. Eli hyvältä näyttää.

Timo Tuovinen

Kuule Paavo. koko vaalit on yhtä teatteria. Itse äänestän istuvaa pressaa, koska yhtä lisä eläkeläistä ei tarvita. Pressan valta on ihan olematon ja ihan sama kuka siellä on istumassa, kansalle suuri vahinko jos joka vaaleissa vaihdetaan.

Käyttäjän timonenonen kuva
Timo Nenonen

Niinistö vei meidät Lipposen kera ILMAN KANSANÄÄNESTYSTä mätävaluutta euroon, joten kyllä hänen paikkansa ilman muuta on linnassa, muttei presidentin linnassa, ihan normaali posessa maanpetoksesta.

Timo Tuovinen

Minun mielestä Sale saa jatkaa toisenkin kauden ilman vaaleja, kuin Saara Alto saa edustaa euroviisuja, tärkeintä olisi nyt pitää uudet eduskuntavaalit, koska ei ole ihan sanottua että hallitus olisi kansantahdon mukainen

Pekka Kytölä

"...ja että olen vastustanut samaa sukupuolta olevien avioliittoja."
Tarkoittaako sitä ettei Paavo vastusta enää? Tai jos vastustaa, miksi tuo tätä asiaa edelleen esille, ei kuulu presidentin alueeseen. Haluaako muuttaa avioliittolakia niin että se syrjisi osaa kansasta? Se olisi perustuslain vastaista.

Käyttäjän jgagarin56 kuva
Juha Kuikka

"Liitteessä julkaistavassa haastattelussa rinnastan tammi-helmikuun vaalit vuoden 1937 vaaleihin. Niissä silloinen maalle vahingollinen oikeistosuuntaus katkesi, kun Kyösti Kallio valittiin sosialidemokraattien tuella tasavallan presidentiksi."

Miksi tuon vahingollisen oikeistosuuntautuneisuuden katkaiseminen johti Suomen talvisotaan paria vuotta myöhemmin? Eikös Kallio ollut presidenttinä vielä koko talvisodan ajankin? Voisiko ajatella, että se samainen oikeistosuuntautuneisuus olisi voinut jopa estää sodan?

Jukka Alaspää

Oletteko ajatelleet Niinistön lausuntoa,että rajoja ei voida sulkea ,koska Suomi sulkeituisi.

Kansa hurraa ajattelematta sokeasti.

Eikä kukaan olekkaan vaatinut rajojen sulkemista,vaan rajatarkastuksien palauttamista Tanskan,Ruotsin ja monien maiden tapaan.
Onko nämä maat syrjäytyneet.
Japanissa on tiukat maahanmuuttolait muslimeille.
Onko kauppapoöiittisesti maa syrjäytynyt.
Tai
Austraalia.
Lehdistön tukemassa joukossa liian moni haluaa olla Niinistön tukijoitten joukossa ja sortuu kuulemaan hänen lausuntojaan,ajattelematta lausunnon järkevyyttä.

Hyvä veto Paavolta laittaa kannattajakortteja Maaseudun Tulevaisuuteen.

Kannattaisi kuitenkin jalkautua pitämään tilaisuuksia loppukirin merkeissä.
Onnea Paavolle.

Käyttäjän heikkironkko kuva
Heikki Rönkkö

Breaking News:

Entinen kulttuuriministeri, kirjailijapsykiatri Claes Andersson palaa pitkältä tauolta poliittiselle areenalle Helsingin yliopiston yhdessä HS:n kanssa järjestämässä "Siunattu hulluus" VOX- tilaisuudessa huomenna keskiviikkona 15.11.

Jos vanhaläntinen über-teologia ei saa Sinua vapisemaan ja tutisemaan, niin yhdistyneenä itäiseen laitospsykiatriaan varmasti toimii!

Taustaksi voit lukaista blogitekstini "Vapaaehtoisten hullujenhuoneelta 17.6."

http://ronkko.blogspot.fi/2017/06/

Käyttäjän heikkironkko kuva
Heikki Rönkkö

Ajokoira Jytkystä harjattiin ja hierottiin puudeli.

Suomen olemassaolon ehto ja oikeutus on valmistautuminen seuraavaan sotaan. Siksi meillä on paljon pappeja politiikassa.

Kaikkivaltias hallinto on pääministeri Sipilän nimissä kutsunut kansalaisjärjestöjä 8.12. esittämään vaihtoehtoisia ajatuksia sormet syyhyten käsiteltäviksi hyvissä ajoin ennen seuraavia vaaleja.

Toimituksen poiminnat

Tämän blogin suosituimmat kirjoitukset